Nov 1, 2009

6 girls

aku perempuan.
adik beradik aku semua perempuan, enam orang.
aku pernah berhadapan dengan macam2 perspektif orang tentang
'adik beradik perempuan yg ramai
ade orang cakap;
"seronoknya semua perempuan, senang mak kau xpayah buat kerja rumah"
"semua perempuan?mesti rapat kann"
"untunglah mak bapak kau.seorang anak perempuan hantaran 10k"
so kat sini aku nak bagitau,ade yang betul,ade yang tidak.
rapat,memang kami cukup rapat.kongsi semua benda sama2.
kongsi minat,kongsi cerita,gosip dll.
tapi bab kerja rumah,aku adik beradik liat sikit.
buat tu buat,tp tunggu berbuih mulut mak,baru buat.sorry mak!
bab hantaran tu,aku x tau sbb aku x kahwin lagi.haha.
tapi,ade jugak orang yg x matang menilai hal ni
ingat lagi, waktu mak aku dalam pantang adik aku yg ke 4; asmaa'
ade seorang perempuan yang cabul mulutnya berkata
"perempuan lagi? kesiannn.."
eh kelakar lah.perempuan lagi pun kesian?
bukan dapat anak x sempurna sifat ke ape ke.
perempuan!manusia jugak kot
boleh masuk syurga jugak! haish.
jage2 lah mulut tu.anak tu rezeki Allah bagi.
bile awak cakap kesian,awak kesiankan apa yg Allah bagi.
padahal xde cacat celanya.jantina tu bukan manusia yg tentukan.
waktu tu aku kecik lagi,tp kesannya sampai sekarang aku rase.
kenapa?sebab aku perempuan.aku geram orang cakap macamtu.
aku enjoy hidup aku dengan adik beradik yang semuanya perempuan
kami bercerita, berkonsgi rahsia sama2 sebelum tidur
kami menyanyi, main gitar, menari ramai2 almost every day
kami bergambar gila2 pakai webcam bile kami masing2 dah bosan
kami berangan sama2, cerita tentang impian yg x mungkin akan menjelma
kami bercerita tentang lelaki yg kami minat, yg kurang ajar, yg perasan baguss
kami x segan mintak tolong each other, and x segan nak buat apa yg kami nak
and yg paling penting, kami sayang each other
so ape kurangnya perempuan? yang penting tu kasih sayang :)

9 comments:

eizaz said...

hey! girls or boys,it doesnt matter.kalo dah adik beradik,air dicincang xkn putus kn? 2 yg bes kalo ramai adik bradik,kalo sket tu,erm,kurang best la.xbyk opinion dpt,xsonok cm enjoy ramai2..
u r lucky for having ur sisters always by ur side.

Anonymous said...

:)

Izyanti said...

oohh jeles!

sbb i am d only girl in my family.
yes my mom pon perempuan tp xsame kan dgn adek beradek.
tp xkesah pon. syukur jugak ade adek beradek lelaki. at least tau prngai lelaki camne. :)

hafiz fikri said...

best okay semua perempuan

Atikah Adnan said...

eizaz:yess.adik beradik rmi mmg bess :)
izyanti:hehe.i agree.pape pun ape yg kite dpt is the best for us
fik:u best je rmai perempuan.hehe ;p

Unknown said...

Dalam kepala kaum wanita ada kekurangan, tetapi dalam hati mereka ada kelebihan
(pinjam ayat status fb aku hehe)

tp aku ag bertuah sume jantina ade.. bapuk xdela haha..hebat bapak aku 9 beb..(saje nak cerita haha)

tp xkira berapa ramai adik beradik laki ke pompuan yang penting cmne kite jge ayahdabonda kite mase dorng dh xlarat esok.. byk mane bekalan kite tok dorang mati esok.. bagaimane kite menghargai,,menyayangi,mengasihi selagi ada waktu..~

Atikah Adnan said...

saufy: betul.i like it :))

hafiz fikri said...

haa fikir lain pulak atyka adnan ni

Anonymous said...

tika..aku ske yg ni sngt2..xkisah laki ke pompuan,janji ada adik beradik best dowh..haha =)