Dec 3, 2010

25 Benda Karut

#1: Aku suka baca orang kena tag. because it is fun. buat aku rasa, "wow, really?"
#2: Tapi aku jarang layan tag sebab malas nak fikir jawapan yg paling tepat. hehe
#3: Buat post ni sebab kena tag dengan si Firdaus, and tengah mengantuk. so maybe kalau berfikir sikit depan laptop ni, bolehlah segar sikit kot nak study. blaaahh

1. I love number 9 and 1. So much. Because i was born on 9.1.1991
2. Even aku lahir 1991, ibu selalu cakap aku due lahir hujung bulan 12 1990 sebenarnya. dari situlah aku bertekad nak lulus pts. untuk tebus kepenatan ibu mengandungkan aku beberapa hari extra.
3. Pts lah exam aku pernah belajar paling rajin seumur hidup. dekat 15 buku latihan aku habiskan.
4. Subjek kegemaran aku waktu form 4 dan 5 adalah bahasa arab tinggi, al-quran sunnah dan add maths. fizik paling tak digemari. patut aku jadi ustazahkan?
5. Tinggi aku dalam 164 cm. kalau 165 cm, aku dah jadi 5' 4". Nak lagi 1cm!
6. Aku sangat menghargai seni. Lukisan, puisi, teater. Semua layan. Lagi lagi classic.
7. Selalu demam waktu kecil. Jadi attendance sekolah buruk. Maximum pernah absent dalam 50 hari.
8. Time demam tu, semua makanan aku akan muntah balik. kecuali pizza hut pepperoni. jadi ayah akan cepat cepat beli pizza sebab anak dia tak boleh makan benda lain. hihi
9. Aku tak pernah sentuh kucing. takut ke geli ke, taktau nak explain.
10. Pernah bela anak kambing dalam rumah selama 3 bulan. percaya?
11. Suka tinggal barang merata rata. Sedang cuba berubah jadi lebih teliti.
12. Tak berapa gemar tengok perempuan bertudung pakai legging.
13. Ada 5 orang adik perempuan yang tau-nak-gelak-je type of people.
14. Waktu sekolah, aku harapan solo nasyid. wakil sekolah time sekolah rendah je haha. dah besar sikit, wakil dorm je. :p
15. Akan mempunyai kereta volvo di masa depan inshaallah. buruk pun takpe. nak sambung legasi.
16. Ahli rumah kuning yang pemalas sejak darjah 1 hingga tingkatan 5.
17. Tapi aku agak cemerlang road run. Setahun sekali, mesti naik pentas ambil hadiah top ten or twenty. tu jelah sumbangan dekat rumah kuning.
17. Tak pakai perfume, tapi aku ada sebotol Chanel N5 dekat tepi katil.
18. Takde specific favorite color. tapi boleh tahan suka purple.
19. Dulu dulu suka pergi cameron dan genting. nak sejuklah konon. dah sampai sini, baru tau besar maknanya panas. 
20. Cita cita dari zaman kanak kanak adalah engineer. tak pernah berubah.
21. Dan berdasarkan pengalaman hidup ni, aku nak suami engineer.
22. Aku tengok Enchanted and Iron Man I dua kali dekat wayang. Satu dengan girlfriends, satu dengan family.
23. Tak suka senyum nampak gigi sebab aku rasa dua gigi depan aku agak pelik.
24. Pertama kali experienced snow 1 disember lepas. cantik dan sejukkkk.
25. Ohh ye, pertama kali dalam seumur hidup aku solat jumaat hari ini. alhamdulillah.:)

Buat benda ni buat aku terfikir, aku terfikir, kalau one day cucu cicit piut aku baca benda ni, mungkin diorang dapat kenal aku tak? haha. kalau diorang baca, mesti diorang rindu aku kan? say yes pls. xD

Okay. I passed this to my dear lovely Sumayyah. nak study final wehh.

11 comments:

Firdaus said...

Congratz dapat habiskan sampai 25. haha ;p

Atikah Adnan said...

Penat fikir ! hahah

FaRHaN SyAHiR said...

Subjek kegemaran aku waktu form 4 dan 5 adalah bahasa arab tinggi, al-quran sunnah dan add maths. fizik paling tak digemari. patut aku jadi ustazahkan?

aku cm like wow...seriusly...
aku cm syariah lg best kot...hahaha

Atikah Adnan said...

syariah best, tp susah nak score la paan.:p

umay said...

O.o along sakit eh?haha

asmiza said...

oh kucing. same pulakk :) tp kite penah la sentuh kucing :)

n legging, serious x suke org yg pki legging :)

Sabrina said...

like! :)

Izyanti said...

kite same rumah kuning. tp kenape xtau ha ? haha !

al quran sunnah susah :( bahasa arab tinggi ngn add math mmg best. :)

tak pernah sentuh kucing jugak ! hee :P

Atikah Adnan said...

asmiza : (:
sab : thanks! ^^
izyanti : ponteng latihan rumah sukan ke? haha

bellezulkifli said...

OMG 1991??? ok belle pernah panggil tika Akak tika ke OMGGGGGGG!!!!!

Atikah Adnan said...

ahaha. sorry, segan nk explain. hihi