Apr 16, 2011

Alaaa dikir

Practicing dikir barat is not good for me, I swear it is

Kontroversial tak statement? hahh but that is the truth
Dikir barat buat aku rindu my other half so badly: Tokcik & Tokyah
Bukan sebab diorang berdikir barat tapi sebab dorang lah yang buat aku faham loghat kelantan, mana taknya dua dua memang cakap kelantan pure punya even dah duduk kl berpuluh tahun, aku pun pelik

Rindu bila petang petang tokcik call suruh datang rumah, ada lompat tikam, butir nangka, kuih akok. Tak pun pagi pagi call cakap ada nasi dagang ke laksam ke tak pun nasi kerabu
Even aku taklah suka sangat kuih akok tu, tapi aku still pergi jugak
2 minit je drive, nak jalan kaki dari rumah aku pun sampai, so penat macam mana pun mesti pergi. Nak jaga hati is maybe one reason, but my grandparents are awesome
They used to take care of me when my parents went to night classes yearsss ago and they have taught me so many things although they are not that educated
Lagipun, siapa tak suka nasi dagang nasi kerabu? Dengan ulam petik belakang rumah, tak mungkin ada orang boleh makan kurang dari dua pinggan, ni rekod aku la
Tak sabar nak salam tokcik dengan tokyah hari raya nanti, insyaAllah :)

7 comments:

hanabanana said...

buat sendiri ke gmbr tu? comelnye! :)

miya said...

sweetnya tyka! :)

rindu jugak nak makan semua tu! LOL

Izyanti said...

loves nasi dagang but not nasi kerabu. hehe.

Atikah Adnan said...

kak fana: memang tak buat la. copy paste :p
Miya: Rindu jugak? Come on baru balik malaysia kot hari tu hihi
Izyanti: U are not a fan of ulam right? :D

Izyanti said...

eh pandai. haha. tak makan ulam sangat. sayur semua kena masak dulu br makan. hehe.

Anonymous said...

tokcik tak pakai spec mato lah kakok,haha.eee tk reti doodle :p

Atikah Adnan said...

sumayyah: tokcik paka spec, dio paka gelah mato jahh hahaha :p LOL