Jul 16, 2011

The End of Magic

I am back from watching Harry Potter and all I can say is I can't believe that it has ended
Seriously, what in my mind was like...
Alaaa lepas ni takde dah excitement nak tunggu next movie!

Ten years watching Harry Potter has changed me a lot
Especially in my way viewing family, friendship, school, and hardship in life
I mean, even ada orang kata magical stuffs ni merepek la, merbahaya untuk kanak-kanak la, untuk aku masing-masing ada nilai yang positif and negatif. Semua benda dekat dunia ada. Logiknya, kalau ada boleh berfikir dengan waras and tahu hidup ini bertujuan, takdenya harmful. Entertainment is entertainment and life is real. Good entertainment makes a wonderful memory. Same goes with fairy tales though.

Tengok Harry Potter ni sebenarnya bagi kesan yang lain sikit sebab he is about my age, so maybe feel tu lebih kot. I don't know perasan je ke ape ke. Anyway, I enjoy watching everyone growing up in the movie and that made me realize that me too has grown up! Paling best tengok Hermione membesar jadi perempuan cun melecun made me think, bestnya dia muda muda dah banyak duit. Tengok Harry dengan Ron rasa, err I prefer their 'smaller' version, masa kecik lagi comel haha. But I also cannot wait to see how they are going to survive in the post-potter world. Will they continuously shine?

Oh yeah. One month to go and I will be home! :)

7 comments:

Anonymous said...

hai samalah kita,sumyyah pun tgk semalam jugak :D ginny lagi cun laa

Atikah Adnan said...

macam mana boleh sama ni? adik beradik betul laaa. haha. taklahh. ginny dah tua tak cun :P

Anonymous said...

tua memang hodoh,waktu muda lawa laaa mok :o

W Najihah said...
This comment has been removed by the author.
W Najihah said...

Good entertainment makes a wonderful memory. Same goes with fairy tales though.

aku ske ayat ni .buat aku rase nak duk lam dunia fairy tales. patut laa aku ske tgk cite barbie :)

syera said...

tykah...x sabar nak tggu ko balik...aku x tgk lagi ler hp tuh..serius best ke>>hihi

Atikah Adnan said...

Wan: Comel je kau ni. I miss you lahh! :)
Syera: Best sangat! Gi tengok. And yes, I cant wait to meet you!!