Jan 22, 2011

Aiskrim

Safiyyah Adnan ni baru 9 tahun tapi dia ada facebook sebab Asmaa buatkan
Mula mula profile picture dia letak gambar spongebob ye
Tapi sekarang dah maju, pandai pilih gambar dia suka, then mintak orang cropkan
Maju betul budak-budak zaman sekarang
Aku dulu sebaya dia main solitaire je hari hari

Ohh bukan kesan facebook terhadap kanak kanak yang ingin dibincangkan hari ini
Si Safiyyah ni tak buka pun facebook dia, kakak dia yang register sebab nak buat main Farmville (kakak dia pun budak jugak, tak faham betul)
Cuma hari ni tiba tiba dia tegur dekat chat facebook
She started her conversation with : "Along apa khabar?"
Rasa nak gelak, sopan betul budak sorang ni hahaha














To be true, lama gila ni nak tunggu dia taip tapi berbaloi
Ohh bacalah atas ni, aiskrim
Kitorang satu family sangatlah suka makan aiskrim
Si Safiyyah ni selalu jadi teman aku nak beli aiskrim petang petang
Ambil je dia sekolah, selalu singgah kedai, aku belanja dia aiskrim
Tadi bila chat, piah mintak duit "4quot;
Bila tanya nak buat apa rupa rupanya nak beli aiskrim
And see, dia concern aku sejuk tak boleh makan aiskrim hehe

Mungkinkah budak berusia 9 tahun faham erti rindu?
Entahlah, aku pun tak pasti, tapi yang aku yakin yang:
Rasa sangat tak sabar nak belanja Safiyyah aiskrim! :)

2 comments:

Anonymous said...

bdk ni pun suka kutuk kakak dia dkt facebook,haha

Atikah Adnan said...

dia kutuk sumayyah jekan? muka pemalas. hahaha