Jan 11, 2011

Magical

Tadi pagi dalam kelas English instructor aku start class dengan cakap
"Today is One One One One One!", sambil menulis tarikh di papan hitam
"And it is snowing!", dan terus memandang kami dengan muka sangat teruja
"Isn't amazing? It is magical!", sambil tersenyum memandang ke tingkap

Awal awal aku tak dapat terima apa yang magicnya?
Dia bukan dah biasa ke dengan semua ni?
Aku pelik sekejap tadi
Rasa macam nak gelak pun ada

Tapi bila fikir balik secara rasionalnya ada dua possibilities beliau behave sedemikian
1. Cuba untuk memulakan dan menghidupkan kelas : which is tanggungjawab dia
atau mungkin juga
2. Cuba untuk meniupkan semangat untuk semua orang menghargai hari baru : which aku rasa ironi tapi cukup bererti

Apa apa pun, word magical tu buat aku rasa lebih seronok hari ni
I have no idea why, but hidup ni memang macam silap mata tak rasa ke?
Sekelip mata je semua berlalu

Hari ni hidup, esok lusa entah kat mana kita

Just like a magic :)

5 comments:

Firdaus said...

Yeah. Me too. I was mesmerized by that word. Satu hari rasa macam memang betul2 magic. haha. The snow is just so beautiful I cant stop smiling :)

Atikah Adnan said...

cepatnyaaaa. stalker! haha

miya said...

nak tengok snow jugak T.T

Fatin Inani said...

agree. mcm magic :)

Atikah Adnan said...

Miya : inshaalah one day dpt :)
Nani : kannn? Hehe